Wonder Girl VS Jai Ho

Lagu ini ditujukan pd Cik Omot n Kak Dewi dgn ucapan.... sile jgn menyanyi n nari umah jew.. lau brani jom karoeke... muahahaha,.... kite test wokal.. opsss taun puteri xle ikut yep ahahah... ni wild party kami ahahahha




hohoho...... jom menyanyi n menari abis abisan..... yeahhhhh zassss!!! layan

p/s: akak je la nari lagu jai ho.... seksi sgt la hahaha

Yang-Wali Band

Lagu ini ditujukan pd Tuan Puteri, Kak Dewi, serta kawan2....


melayan lagu ini dikala mlm menjelang tua...
mlm yg sungguh indah permai... ditemani oleh bunyi hujan yg sgt lebat diluar rumah.... sgt damai rase.... tenang... wah mlm ni sy cbe buang tebiat.... hihihhi wat plak air milo pns huhuhu best oooooo dunno la tp mlm ni rase tenang ckit... ok lah ckup stakat ni je... nk tido plak sok nk g keje...
p/s: hahaha best x lagu ni... tp xle nk nari lak ehehe

Mindless

feeling.......
my mind want blow!!!! boom
really no mood to work today lol...

p/s: pehal rini sume omputih ni.. haihh

Virgin


opsss entry kali ini agak sensor yep ahahaha.... mintak maaf kak dewi, tuan puteri n wanita2 sekalian... x bermaksud pape.. just nk berkongsi jep... mane yg boleh amik kite amik yep
Petua orang tua banyak sangat tapi mana yang boleh ikut kita ikut..mana yang berat tu biarlah.. petua2 dibawah ni hanyalah untuk Ilmu pengetahuan saje.Ilmu kalau disimpan tak kemana pun.Hidup biar bahagia......

Rekahan Bibir
Kita dapat mengenal pastinya jika bibir seorang wanita itu sangat mengancam dan berwarna kemerah-merahan. Dan rekahannya pula cantik. Selain itu, bibirnya juga bergaris-garis dan dapat dilihat dengan jelas.

Dahi Yang Berkedut
Gadis yang masih memiliki dara akan mempunyai dahi yang licin. Berbanding dengan dahi wanita yang tidak berdara yang mempunyai lapisan sebanyak tiga lapis walau masih muda. Ini dapat dilihat ketika mereka bercakap, berbual dan ketawa. Kedutan ini adalah berbeza dengan kedutan wanita yang berusia.

Bentuk Punggung
Bentuk punggung juga akan menggambarkan samada seseorang itu masih ada dara atau tidak. Bagi wanita yang tidak memiliki dara, punggunggya akan kelihatan seperti terjatuh ke bawah kerana sel2 punggungnya mengembang kerana ransangan nafsu ketika melakukan hubungan. Apabila mereka berlari2 dan bergerak akan kelihatan ianya seperti bergoyang2. Berbeza dengan gadis yang memiliki yang pejal dan tidak bergoyang.

Telinga
Telinga gadis yang mempunyai dara akan kelihatan warna kemerah-merahan dan cantik. Wanita yang tidak punyai dara telinganya akan kelihatan leper dan tidak menawan lagi.

Tumit
Cuba lihat tumit anda. Di hujung tumit anda, cuba picitkan sedikit. Sekiranya selepas picit darah anda akan kembali ke posisi asal dengan cepat, ini bermakna anda masih berdara. Jika tidak, kawasan yang dipicit itu akan pucat dan darah kembali dengan lambat. Awas! Jaga tumit anda. Banyak kepentingan dan rahsianya lagi.

Ini hanyalah kaedah2 untuk anda mengenal samada seseorang itu masih dara atau tidak. Tak payahlah nak pi test kat orang yang dah berkahwin dengan halal. Selain dara2 yang tadi, kita masih mempunyai dara yang lain iaitu yang berkaitan dengan sensitiviti apabila berhadapan dengan lelaki.

TEKNIK-TEKNIK MENGIKAT TALI KASUT

ini adalah antara teknik-teknik yg digunakan lam mengikat tali kasut... ni sikit je la nk byk ag boleh klik pd link ni TEKNIK IKAT TALI KASUT
selamat mencuba..





Tentang Kehidupan

sambil melayan lagu2 indah di radio hihihi terkenang tentang ranjau2 kehidupan yg mendatang.... bakal ku tempuh... yg penuh cabaran... terlalu byk diri ini memuhasabah diri apabila terlihat ragam2 manusia di sekeliling.....
pelbagai pengajaran boleh diambil...... utk mengubah diri ke arah yg lebih baik.. Ya Allah.. bantu lah hamba mu ini menempuh kehidupan ini....Amin..
alam pekerjaan sggh mencabar.. tidak dpt ku nafikan.... byk pengalaman dpt ku kutip sepanjg bekerja ini wlpn utk mase yg singkat...pelbagai karenah dpt ku lihat... tekanan.... itu sudah biasa... perjalann ini masih jauh.. moga2 pengalaman mase lalu mengajar ak erti hidup..... serta membuat ku x lupa pd asal usulku... ibu bapaku...serta Tuhan Yang Maha Esa...

p/s: yg tersirat belum tentu benar selagi yg tersurat belum ketemu..

terbuku di hati ku




huh!! rini mmg Tuttt( xle mencarut cni yep nnti kak dewi n tuan puteri marah)... lesen kete yg kuimpikan belom dlm genggaman..haih... sib baik de org tenangkan sy hihihi..lau x mood sy masih xok lg nih..siap berleter pnjg ag..... tp bile fikir2 balik mayb de hikmah disebaliknye... hohoho janjiku pd tuan puteri n kak dewi xperlulah sy tunaikan ehehehe... 2 hikmahnye hihihi...
nmpaknye ak masih perlu ke akademi lagi utk belajar memandu haih... jauhnye nk p.... xpe la think positive okey... yeahhh ngan azam baru mahu lulus ngan cemerlang... xsabo nk drift kete nih...

petua-petua memilih gadis jelita menjadi isteri anda(utk tatapan lelaki shj)




1-Elakkan Dari Berkawan Dengannya

Dengan merapati dan berkawan dengan si gadis, kecantikan hati ini sebenarnya sukar untuk dinilai oleh lelaki. Selalunya yang dilihat semuanya ‘baik, sopan dan elok’ apatah lagi pada masa itu sang teruna sedang mahu, dia hanya nampak yang elok. Si gadis pula mungkin hanya berpura-pura jadi baik dan sopan untuk memikat teruna. Itulah sebabnya ada yang membidalkan bahawa:

‘Yang bercahaya tidak semestinya emas’ dan ‘Yang cantik tidaklah semestinya permata’. Maka elakkan dari berkawan dengannya untuk mengelakkan anda dari terpesona dan terpedaya. Di atas kejelitaan yang tiada tara bergantunganlah kehancuran yang tiada tara. (Bidalan ltali).

2-Lakukan Risikan Secara Rahsia

Kecantikan hati biasanya boleh dinilai oleh pengamatan rahsia si teruna bersama keluarga teruna terhadap si gadis. Risikan rahsia ini adalah untuk mengetahui bagaimanakah tingkahlaku si gadis itu bila dia berada bersama keluarganya sendiri. Adakah si gadis dari jenis yang suka berjalan, bergaul bebas, atau suka menolong ibunya memasak, rajin berkemas dan taat dalam beribadat akan dapat ditentukan dengan lebih jelas.

Pihak teruna juga boleh mengetahui perihal moral si gadis dengan menyelidiki ke manakah si gadis itu suka pergi di hujung minggu atau di masa lapangnya. Jika dia gemar pergi ke tempat yang kurang baik, besar kemungkinan dia mempunyai sifat-sifat yang kurang baik pula.

Kejelitaan dan kegembiraan tidak akan bersatu lama. -Goethe

Walaupun pada asasnya cara menyelidik begitu, atau dipanggil ‘merisik’ ini tidak begitu disukai oleh si gadis sendiri, ia adalah jalan yang dianggap lebih baik dari cara berkawan dengan si gadis, membawanya ke mana suka, dan ‘menyelidik’ dengan bertanya pada gadis itu atau hasil memperhatikan tingkah lakunya di depan mata.

3-Cari Yang Duduk Bersama lbu bapa

Sebenarnya alam gadis terdedah kepada pelbagai gejala yang tidak begitu menyenangkan. Terdapat lebih banyak unsur negatif dari yang positif di luar rumah, malah, bagi sesetengah keluarga ianya berlaku dalam rumah sendiri. Si gadis, yang masih dalam peringkat belajar hidup mudah terpengaruh kepada unsur-unsur negatif yang boleh merosakkan kesuciannya serta kebaikan perangainya. Ini kerana unsur-unsur negatif biasanya memberikan keseronokan dan nikmat tetapi kenikmatan ini berakhir sebentar saja disusuli pula oleh sesalan dan kemuraman mungkin seumur hidup.

Wanita jelita tidak bernasib baik dan teruna yang bijak tidak cantik. - Bidalan Cina

4-Cari Yang Pandai Mengurus Rumahtangga

Pada zaman sekarang, masa remaja si gadis bererti masa sebagai pelajar sekolah menengah, pra-universiti dan pusat pengajian tinggi. Bagi gadis-gadis ini, masa untuk mereka belajar menjadi ‘wanita’ dari ibu adalah amat terhad, jika ada, praktikannya hanya dalam jangkamasa pendek. Kesempatan untuk berada di dapur amatlah terhad pada hujung minggu serta semasa cuti. Akibatnya, semakin ramai gadis yang berorientasikan kerja makan gaji dan tidak berorientasikan mengurus rumahtangga.

5-Cari Yang Hormat Kepada Orang Tua

Selidiklah apakah dia gadis yang tahu menghormati orang tua. Ini penting kerana dia nanti akan bersua, bertandang ataupun duduk bersama ibu bapa anda. Walau betapa cantik pun dia, jika dia tidak menghormati ibu dan bapa mertuanya, dia akan menyebabkan anda menjadi serba-salah dalam menangani kehidupan anda.

Kejelitaan wanita, gema hutan dan pelangi, akan wujud sebentar saja. - Bidalan Jerman

6-Cari Yang Pandai Menjaga Kehormatan

Hal ini juga dapat diperhatikan di kalangan gadis-gadis yang tidak begitu berjaya dalam pelajaran. Lebih ramai yang suka bekerja makan gaji dari membantu lbu di rumah atas alasan meringankan beban keluarga. Bagi gadis yang mudah ‘lupa’ masa inilah mereka akan jadi rosak. Mereka akan keluar dengan lelaki tanpa segan silu, mula memakai pakaian yang ketat dan menjolok mata serta belajar berbagai cara dari rakan sebaya untuk memikat lelaki. lbubapa yang tidak mengawasi gerak-geri anak gadisnya mungkin akan menyebabkan gadis itu menjadi gadis murahan.

7-Cari Yang Tidak Bebas Dengan Lelaki

Pada zaman dahulu, ada ibu bapa yang sengaja tidak menghantar anak perempuannya ke sekolah. Takut nanti jadi perempuan jahat akibat dapat bergaul dengan lelaki secara bebas. Bila zaman semakin moden, pemikiran cara ini dianggap sudah usang.

Ramai pula menganggap adalah lebih baik bagi wanita bersekolah asalkan saja di sekolah dia dilengkapi dengan input tatasusila dan adat apatah lagi agama.

Wahai si jelita jangan banggakan wajahmu, ianya hanya tamu yang akan berundang beberapa hari saja.- Bidalan Hindustan

8-Cari Yang Didikan Agamanya Cukup

Beredarnya zaman perlu mengambil kira faktor sekeliling si gadis. Jelas pada kita bahawa cara hidup gadis sekarang sudah jauh berbeza berbanding gadis satu atau dua dekad silam. Namun, dari sudut nalurinya adalah sama saja. Zaman gadis adalah zaman mencari identiti dan cuba mengekalkan identiti itu. Jika terdedah dia kepada yang buruk maka buruklah jadinya. Walaupun begitu, gadis yang mendapat didikan yang baik besar kemungkinan akan menjadi wanita yang berguna kepada negara dan agama malah boleh menjadi contoh teladan sama ada kepada wanita mahupun lelaki.

Kadangkala lebih baik wanita buta dari wanita yang terlalu jelita. - Bidalan Serbia

9-Cari Yang Berpegang Teguh Pada Suruhan Agama

Ada empat sebab utama mengapa teruna memilih seseorang gadis, kerana kecantikannya, kerana hartanya, kerana keserasian taraf dan kerana agama. Yang akan membahagiakan ialah memilih gadis yang beragama.

Dimanakah letaknya nilai gadis yang cantik? Letaknya ialah pada keimanan gadis itu. Jika dia cantik dan dia pula beriman, berharta dan setaraf pula, maka dialah yang masuk ke dalam kategori gadis yang ‘tak boleh tahan’. Tapi sedarlah, dia akan memilih lelaki yang baik-baik pula!

10-Bertunang Jangan Lama

Bila anda sudah melamarnya, jangan tunggu lama-lama. Nikahlah dengan segera kerana gadis jelita, ramai yang ingin menggodanya. Elakkan dari membawanya ke sana-sini kerana ini akan menerbitkan cemburu di hati lelaki yang jahat serta membahayakan keselamatan si gadis.

Petua orang tua-tua, kalau boleh, semasa bertunang perlulah berahsia, semasa bernikah perlulah dihebahkan agar semua orang tahu.

Katakan kepada wanita bahawa dia jelita, dan syaitan akan mengulangi kata itu kepadanya sepuluh kali. - Bidalan Itali

11-Kahwini Dia Ketika Usianya Masih Muda

Hal lni mungkin dianggap satu kontroversi oleh ramai orang tapi ia merupakan kebenaran yang sukar untuk dinafikan. Mengahwini gadis jelita ketika umumya masih muda remaja dapat membantunya agar selamat dari godaan dan gangguan lelaki yang tidak bertanggungjawab. Ramai gadis jelita yang telah rosak kerana merosakkan diri atau dirosakkan. Ibu bapa seharusnya melepaskan anaknya untuk dikahwini lebih awal dan jangan membuat alasan bahawa anaknya masih belajar atau baru bekerja.

Seorang gadis, sama ada dahulu ataupun sekarang, layak berkahwin blia dia sudah berumur kira-kira 13 tahun. Ramai orang mungkin berflkir anda gila mengahwini gadis semuda itu, tapi siapakah sebenarnya yang gila jika gadis jelita seperti ltu besar kemungkinannya akan ternoda? Cuma, ibu bapa patutlah mempastikan bahawa anak gadis mereka mendapat suami yang baik serta bertanggungjawab.

Wanita jelita yang kurang bernasib baik akan berjumpa lebib ramai pencinta berbanding suami.- Bidalan Jerman

12-Elakkan Dari Terlalu Cemburu

Memang sudah menjadi adat dunia, gadis yang cantik jelita memang menjadi idaman teruna, suami orang mahupun duda. Elakkan dari menaruh perasaan cemburu. Yang penting ialah sejauh manakah anda telah bertindak untuk memilikinya. Bila si gadis telah menjadi isteri anda, didiklah dia agar dia menjaga kehormatannya serta taat pada agama.

13-Layan Dia Dengan Baik

Walau betapa jelita pun dia, seorang gadis tidak memandang pada paras rupa anda. Yang penting bila anda berkahwin dengannya ialah cinta anda kepadanya. Cinta bukan bermakna anda mahu ambil bulan bawa ke ribanya atau selalu melakukan seks dengannya. Cinta pada wanita ialah memahami jiwa mereka dan melayani mereka dengan baik. Bila dia sudah cinta pada anda seluruh jiwa raganya, dia tidak akan mudah tergoda dengan lelaki lain. Dia akan hanya anggap anda sebagai pengarang jantung dan buah hatinya.

Kejelitaan wanita yang tidak berguna itu ibarat racun dalam cembul emas.- Bidalan Tamil

14-Bertanggungjawab

Walau betapa jelita pun dia, seorang gadis mahukan lelaki yang mampu menjaganya dengan baik, menguruskan kebajikannya serta memimpinnya menjadi wanita yang baik serta taat pada agama. Lelaki yang mereka mahukan ialah yang bertanggungjawab terhadap anak-anak serta menghormati pula ibubapa si gadis.


**Sumber : kelantan.net

Kenduri Kawen Sambil Berdansa

hajat dihati mahu ke majlis kawen member opis shj tp mcm2 plak jd nye ehehehe...kesudahannya begini lah....
begitu riang kami berkaroeke sambil berdansa

begini lah kalu tidak dirancang selalu shj menjadi kalau dirancang mcm2 jadinye... haaih..
Tempat: Alamanda Putrajaya
Mase: ptg, pas g mjlis kawen
Event:karoeke smpi serak

kami sume dak2 opis g alamanda semate2 nk bersuke ria@berpoye2 ahahaha... rancangan asal nk maen bowling tibe2 lak g karoeke ahahah.... dpt ke masuk room karok pe ag kami sume melantak la lagu2 lam 2.. mcm2 kuar ahahah(serak suara) da la 2 jam 2 pon xckp... haih sok g opis mesti serak nih... kantoi la..

sehebat namenye.....(p/s:hohohho cuci mate eheheh)

hari ini tmt la zaman bujang sorg membe opis.. kami sume kwn2 sme2 memeriahkan mjlis persandingannya di kajang (smbil amik berkat mane la tau kite lak pasni hihihihi) majlis berlangsung gilang gemilang ngan kedua2 mempelai same pdn ats singgahsana.... sbnrnye kami g mkn n amik gambo jek hihihhi pas slm blah hihihi bkn pe sekadar memeriahkan mjlis.... smoga kedua pengantin slamt n berkekalan hingga ke akhir ayt.... amin...


p/s: akak sy bls dendam akak xajak sy ri2 huh!!!!

senarai & ranking 10 sekolah terbaik bagi SPM 2009

senarai & ranking 10 sekolah terbaik bagi SPM 2009 :

1.Sekolah Menengah Sains (SMS) Seremban, Negeri Sembilan
2.Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang, Selangor (KISAS)
3.Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI) Gombak, Jalan Sungai Pusu, Gombak, Kuala Lumpur
4.Sekolah Tun Fatimah, Johor Bahru, Johor
5.Sekolah Menengah Sains (SMS) Alam Shah, Kuala Lumpur
6.Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI) Rawang, Selangor
7.Sekolah Menengah Sains Muar, Johor
8.Sekolah Berasrama Penuh Integrasi (SBPI) Temerloh, Pahang
9.Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Infant Jesus Convent, Johor Bahru, Johor
10.Kolej Tunku Kurshiah Seremban, Negeri Sembilan (TKC)

senarai & ranking MRSM terbaik keputusan SPM 2009 :

1.Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Taiping, Perak
2.Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Tun Ghafar Baba, Melaka
3.Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Pengkalan Chepa, Kelantan
4.Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Alor Gajah, Melaka
5.Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Langkawi, Kedah


bile tgk balik result nih terkenang lak zaman skolah... cmne nakalnye sy mse tu... hihihi ingt lg cg math marah sy mls... hihihi garang tol... wlpn kecik je orgnye.. garang mak ouih!! takot!!
ustaz ngan ustazah bhse arab sy... sgt baik... maklumlah suami isteri 2 2 ajar sy hihi... mase 2 sgt lemah bhse arab tinggi xtau nape mayb mls kot.... time ksh cg2 sume... tanpa tunjuk ajr anda sume... sy xkn menjadi manusia seperti sekarang.......

Benci!!!!!

sy benci awk!!!!!
knpe dtg lg...... sile tinggalkan sy sndri disini....
pergilah awk ke tmpat asal awak...
jgn ganggu sy lg!!!
sile keluar dr fikiran sy.. shuh2!!
kehadiran awk mengganggu kerja sy...

p/s: akak sile check tata bhse sy hihihi..

Mari Memasak- Kek Lapis

ye puan2 (alamak da jd puan2 ke kak dewi n tuan puteri nih, xpe la kite pikir tuk mase depan)... rini Chef Wan nk ngajor anda berdua msk2 plak yep hihihi.... resepi ni khas sy ambil dr sorg member untuk sedari berdua... so sile2 mencuba untuk kegunaan mase hadapan... eh xpon leh le buat.. sedekah2kan kt sy yep(2 pon klu sedap la hihihi).

ye puan2.. kite mula ngan bhn2 nye dulu:
Resepi kuih lapis merah putih
63gm tepung gandum
63gm tepung beras
31gm tepung ubi
75gm gula pasir(krg manis)
125ml santan pekat
375ml air /santan cair
Pewarna merah
Perasa ros
1helai daun pandan@esen vanilla setitik

Cara2

1) Masak di atas dapur (api sederhana) hingga sekali mendidih sahaja[ santan pekat+gula+daun pndan].
2) Tuangkan ke dalam mangkuk dan buangkan daun pandan.
3) Bahan2 lain di blender .(kecuali pewarna merah &perisa ros).
4) Masukkan adunan langkah 3 ke dalam mangkuk tadi.kacau rata.
5) Bahagi adunan kepada dua bahagian.lebih krg 313ml setiap bahagian.(agak2 sudey..)
6) 1bahagian di adun bersama perisa ros….manakala lagi 1bahagian bersama pewarna ros.
7) Kukus lapis demi lapis…..setiap lapis di antara 5-7minit.lapisan di anggap masak apabila lapisan atasnya agak berkilat dan keras.setelah itu baru tuan lapisan seterusnya perlahan2 menggunakan senduk(agar tidak merosakkan lapisan atas sebelumnya).
8) Lapisan terakhir kukus lebih lama sedikit.(dlm 15-20mnit)
9) Selepas selesai…di sarankan menyejukkan terlebih dahulu kuih sehingga benar2 sejuk sebelum di potong.

#tips…
-untuk mendapatkan permukaan yg licin….setiap 3 4 atau 5mnit…buka tutup kukus dan lapkan wap yg terbentuk pada penutup.
-seelok-eloknya memulakan lapisan putih terlebih dahulu…
-sebaik2nya sabar menanti lapisan demi lapisan dan ambil tempoh yg secukupnya untuk proses penyejukan…..
-kalau boleh..loyang yg d gunakan untuk masak di lapik dengan plastic terlebih dahulu untuk memudahkan proses pemindahan…kalau xnk pon xper…hihihi

SELAMAT MENCUBA =)
p/s: akak dewi n tuan puteri sile jgn terbakor dapor semase mencube yep muahahahah senang je nih(alamak sy sndri pon xtry ag)

Cara Wuduk Bagi Orang Sakit (Cedera/Berbalut)

sy terbaca dlm blog ustaz nor amin tentang cara berwuduk bg org sakit dan berbalut... sy rase rmi org xtau atau was2 tentang ini termasuk sy sendiri... Jom kite dgr ap kate ustaz nor amin

Salam kepada semua, saya doakan anda sentiasa sihat dan kuat untuk melaksanakan amanah Allah dalam mengerjakan urusan dunia dan akhirat. Sebagai tanda penghargaan dan tanggungjawab saya tuliskan artikel ini yang berkaitan dengan cara mengambil wuduk bagi anggota yang mengalami kecederaan atau balutan di tempat luka atau patah. Terlebih dahulu saya datangkan firman Allah yang bermaksud :

" Wahai orang-orang yang beriman, apabila kamu hendak mengerjakan sembahyang (padahal kamu berhadas kecil), maka (berwuduklah) iaitu basuhlah muka kamu, dan kedua belah tangan kamu meliputi siku dan sapulah sebahagian dari kepala kamu dan basuhlah kedua belah kaki kamu meliputi buku lali dan jika kamu berjunub (berhadas besar) maka bersucilah dengan mandi wajib dan jika kamu sakit (tidak boleh kena air) atau dalam pelayaran atau salah seorang dari kamu datang dari tempat buang air atau kamu sentuh perempuan, sedang kamu tidak mendapat air (untuk berwuduk dan mandi), maka hendaklah kamu bertayamum dengan tanah (debu) yang bersih, iaitu: Sapulah muka kamu dan kedua belah tangan kamu dengan tanah debu itu. Allah tidak mahu menjadikan kamu menanggung sesuatu kesusahan (kepayahan), tetapi Dia berkehendak membersihkan (mensucikan) kamu dan hendak menyempurnakan nikmatNya kepada kamu, supaya kamu bersyukur. " (Al-Maidah : 6)

Dari firman Allah di atas ini dapat disimpulkan bahawa wuduk merupakan perkara yang wajib dilakukan untuk mengharuskan solat dan perbuatan-perbuatan ibadah yang lain. Tetapi apabila ketiadaan air bagi kawasan tersebut atau air yang ada hanya cukup untuk minum sahaja, maka perlulah seseorang itu bertayammum untuk mengharuskannya solat. Islam adalah agama yang sempurna dan Islam itu adalah agama yang mudah, tetapi jangan kita memudah-mudahkan agama.

Islam mempunyai kaedah bagi orang yang mengalami kecederaan disebabkan kemalangan atau musibah-musibah yang lain. Dikuatiri apabila terkena air akan mendatangkan kecederaan yang lebih teruk, lukanya lambat sembuh dan seumpamanya. Maka cara bagi orang yang sakit seperti yang dinyatakan di atas adalah seperti pesakit wajib membasuh atau mengambil wuduk bagi anggota yang tidak cedera mengikut tertibnya (mengikut susunan wuduk). Apabila sampai ke anggota wuduk yang cedera atau berbalut hendaklah ia menyapuka air di atas balutannya sebagai syarat membasuh. Kemudian pesakit tersebut hendaklah bertayammum bagi anggota yang berbalut mengikut cara tayammum. Dengan cara ini pesakit boleh melakukan solat seperti biasa.

Sebenarnya ada pendapat lain yang menyatakan bahawa anggota wuduk yang cedera hanya disapukan dengan air sahaja dan tidak perlu bertayammum. Tetapi pendapat yang lebih baik adalah seperti yang dinyatakan di atas dengan melakukan wuduk bagi anggota yang tidak cedera, manakala bagi anggota yang cedera atau berbalut hendaklah disapukan air sahaja dan ditayammumkan anggota tersebut.

Nobody But U!!

tetibe lak rini layan lagu nih... xtau nape... jnji penyanyinye cute...alalala.. kpd kak dewi n tuan putri: ofcos la anda berdua lg cute eheheh(amik ati).... sila jgn riak ek ahaha
bile nk try gaye tarian nih? hihihi nnti kite cbe yek tuan putri eheheh
sila klik untuk lagu
layan....zasss!!!!

Nobody

You Know I still Love You Baby.
And it will never change.

I want nobody nobody But You, I want nobody nobody But You
Nandareun sarameun silheo nigaanimyeon silheo
I want nobody nobody nobody nobody

Nan silheunde wae nar mir eonaeryeogohani jakku naemareun deutji anhgo
Wae ireohge dareun namjaege narbonaeryeo hani eotteohge ireoni

Nar wihae geureoh dan geumar
Neonbujok hadaneun geumar
Ijen geuman haeneon nareur aljanha wae won hajido anhneun georgang yohae

I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nandareun sarameun silheo niga animyeon silheo
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nandareun sarameun silheo niga animyeon silheo
I want nobody nobody nobody nobody

Nan joheun de nan haengbok hande neoman isseu myeondwae deo baral geeopt neunde
Nugur mannaseo haengbok haran geoya nan neor tteonaseo haengbok harsueopseo

Nar wihae geureoh dan geumar
Neonbujok hadaneun geumar
Mari andoeneun mari ran georwae molla niga eopsi eotteohge haengbokhae

I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nandareun sarameun silheo niga animyeon silh eo
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You

Nandareun sarameun silheo niga animyeon silheo
I want nobody nobody nobody nobody

I don't want nobody body body.I don't want nobody body
Naneun jeongmar niga animyeon niga animyeon silhdan maryaa~

I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nandareun sarameun silheo niga animyeon silheo
I want nobody nobody nobody nobody

I want nobody nobody But You I want nobody nobody But You
Nandareun sarameun silheo niga animyeon silheo
I want nobody nobody nobody nobody

RAP)
Back to the days when we were so young and wild and free
Modeunge neomuna kkumman gatatdeon geuttaero doragago sipeunde
Waejakku nareur mireo naeryeohae

Why do you push me away. I don't want nobody nobody

Nobody nobody but you.


p/s: cute oooo... hihihihi akak dewi sile maafkan kenakalan sy ni yek ehehe

Picnic@Ulu Yam


setelah brkurun lamenye plan tuk membuat picnic tercipta jua hihihi... Plan yg dicdgka oleh saudara Odee akhirnye diterjemahkan kpd tindakkan... Kredit pd Sdr Faizul selaku pengrah n penganjur dan juga pd Sdr Mira Halim selaku bendahari...

sempat ag bergambo dijambatan gantung


gaya cover album
Ujan turun ngan lebat huhuhu....(naluri ati: aish.. tido pon sodap ni).. alamak jnji ngan odee kul 9 nih... ujan lak.. haih.. jd ke x picnic rini ahahaha... mula msg member2... sms to odee(mcmne nih jd picnic ujan lebat ni).... odee rep( dtg le umah ak... da nk gerak ni) sy pon terpakse la meredah ujan lebat utk ke rmh odee. haih janji kul 10.00 xsampai2 ag hihhii... ni la janji melayu. haih... tggu pnye tggu smpi kul 11 gak la gerak ke ulu yam. sampi je ulu yam penat nk cri tmpt lak.. huhuu penat gak la... last2 jumpe gak... :)

sejukk!!!!!!

hohohoh.... comel x gambo ni.. sy le tkg amik mesti la comel

Kami set tempat n idupkan api tuk bbq... Fuh berasap gak mate huhu almaklumle xbese.... bese pki dapur gas jek...Fuh3!!! tiup pnye tiup... idup jgk ler... Siap bakor ckit je terus mkn lapo pnye pasal... pastu berendam (^_^)... sejuk OooOo.... best segar... ish silap tol xbwk sabun shokubutsu... Kami berendam agak lme ngan wat pelbagai aksi2 hihihi...

Hohohoh sbnrnye best gak mencuci mate kt cni....Hohohohooh(gelak jahat) rmi aweks OOoOo... ala... bukan slalu eheheh slalu jln tunduk jek(sy baik tau hihihhi)... ni la masenye nk cuci mate xpyh pki eyemo huhuhu

penat berendam niak makan begitu la seterusnya ahahaha.... abis ilang sume daki2...(byk ooOoo)..kini kulitku putih bersih...( sib baik tempt yg kami berendam 2 ats ckit so diorg kt bwh merase la air bekas2 kami ahahahah nasib ler)
dalam kul 4... kami kemas2 tul balik...
wlpn penat... tp sy ttp sonok eheh dpt meluangkan mase bersame2... realese tension melupakan sume mslh ditempat keje.... tension ooo keje.... mmg terbaek la picnic kli nih....

Santap Diraja..

burger


nasi goreng ayam
ehehe... sj je letak tajuk cm2 nk bg gempak hihihi... nsi goreng ayam ni la mknn pertama ak di Restoran Singgahlah Rase hihhi...abis mkn nih tibe2 je rase xpuas... hohoho... tgk la gerai burger kt sebelah.... terliur lak hihihi ape lagi.. bantai ler ahahaha...
p/s: sori ye kak dewi n tuan putri hihih jgn terliur lak klu ase nk blnje pon bole hihii


Khutbah Jumaat JAKIM



Jabatan Kemajuan Islam Malaysia

“ PENYALAHGUNA KUASA, PENGAMAL RASUAH
PENGKHIANAT SATU MALAYSIA ”
(05 MAC 2010 / 19 RABIUL AWWAL 1431)

الحَمْدُ ِللهِ الَّذِي أَبَاحَ لِعِبَادِهِ جَمِيْعَ الطَّيِّبَاتِ وَحَرَّمَ عَلَيْهِمُ الخَبَائِثَ وَالمُضَرَّاتِ،
ﭽ ﭾ ﭿ ﮀ ﮁ ﮂ ﮃ ﮄ ﮅ ﮆ ﮇ ﮈ ﮉ ﮊ(سورة البقرة:172)
أَشْهَدُ أَنْ لآ إِلَهَ إِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لاَ شَرِيْكَ لَهُ ذُوْ الفَضْلِ الْعَظِيْمِ وَالعَطَاءِ العَمِيْمِ، وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ المُصْطَفَى الكَرِيْمُ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ سَارَ عَلَى نَهْجِهِمُ الْقَوِيْمُ وَسَلِّمْ تَسْلِيْمًا. أَمَّا بَعْدُ، فَيَا عِبَادَ اللهِ، اتَّقُواْ اللهَ، أُوْصِيْكُمْ وَ إِيَّايَ بِتَقْوَى اللهِ فَقَدْ فَازَ الْمُتَّقُوْنَ.

Sidang Jumaat Yang Dirahmati Allah,
Saya mengingatkan diri saya dan tuan-tuan sekalian, marilah sama-sama kita tingkatkan keimanan dan ketakwaan kepada Allah SWT dengan cara melaksanakan segala suruhan-Nya dan meninggalkan segala larangan-Nya di samping berusaha mencari kehidupan yang diberkati dan diredhai dengan berbekalkan sumber rezeki halal. Mudah-mudahan kita berjaya menjadi insan yang beruntung di dunia dan akhirat.

Sidang Jumaat Yang Dirahmati Allah,
Sempena dengan sambutan ulangtahun sulung penubuhan suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang disambut pada 24 Februari 2010 lalu, mimbar Jumaat pada hari ini akan memperkatakan khutbah mengenai tajuk: “Penyalahguna Kuasa, Pengamal Rasuah Pengkhianat Satu Malaysia”.




Sidang Jumaat Yang Dirahmati Allah,
Umat Islam secara fitrahnya adalah terpelihara darah dan harta mereka. Oleh itu, apa-apa juga perkara yang mempunyai unsur khianat terhadapnya adalah dianggap melakukan perbuatan jenayah. Bahkan wajib diperangi ke atas orang yang melakukan kezaliman kepada hak harta dan darah orang lain tanpa sebarang alasan yang dibenarkan syarak. Berdasarkan al-Quran dan as-Sunnah, lazimnya tabiat memakan harta secara salah, memberi rasuah atau menerima rasuah serta menzalimi hak orang lain dilakukan untuk kepentingan diri, keluarga dan puak tertentu.

Ini ditegaskan oleh Allah SWT dalam surah al-Baqarah, ayat 188:

Maksudnya: “ Dan janganlah kamu makan harta orang lain di antara kamu dengan jalan yang salah, dan jangan pula kamu menghulurkan harta kamu (memberi rasuah) kepada hakim-hakim kerana hendak memakan (atau mengambil) harta manusia dengan (berbuat) dosa, padahal kamu mengetahui (salahnya).”

Apa yang menakutkan lagi, orang yang melakukan perbuatan rasuah, menzalimi orang lain, mendatangkan kerosakan dan kemusnahan pihak lain mendapat laknat Allah SWT dengan azab yang sangat keras. Abdullah bin Umar r.a berkata bahawa Rasulullah SAW bersabda:
مَنْ أَخَذَ شَيْئًا مِنَ الأَرْضِ بِغَيْرِ حَقِّهِ خُسِفَ بِهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَى سَبْعِ أَرَضِينَ
Mafhumnya: “Sesiapa yang mengambil tanah tanpa haknya, maka dia akan ditenggelamkan dengan tanahnya pada hari kiamat sehingga ke dasar tujuh lapisan bumi”.(Riwayat Bukhari)

Sidang Jumaat Yang Dirahmati Allah,
Penjenayah rasuah yang pelbagai latarbelakang ini membawa imej negatif terhadap kebersihan dan ketelusan perkhidmatan negara. Menurut statistik Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) pada tahun 2009, sebanyak 500 tangkapan telah dibuat atas kesalahan jenayah rasuah. Daripada jumlah ini di dapati seramai 191 orang atau 38.2 peratus adalah penjawat awam dan seramai 180 orang atau 38 peratus adalah orang awam. Manakala selebihnya ahli-ahli politik, anggota pentadbiran, kakitangan swasta dan lain-lain.
Bagaimana pun apa yang membimbangkan kita kini ialah bilangan orang awam yang terlibat rasuah semakin meningkat. Sekiranya penjawat awam dan masyarakat bersikap tidak peduli, maka dikhuatiri akan mengancam kestabilan politik, ekonomi dan keselamatan negara. Malah para pelabur asing akan lari kerana bimbang diburu oleh pengamal rasuah dan penyalahguna kuasa ini. Apatahlagi pada masa ini tersebar dakwaan jahat media asing tentang amalan rasuah di negara ini yang semakin membimbangkan pelabur.
Justeru, Islam menggalakkan umatnya bekerja kuat dan mengumpul kekayaan secara halal dengan kudrat dan kemampuan yang ada. Hasil titik peluh yang halal menjadikan jiwa kita sihat dan mempengaruhi personaliti diri. Jangan sesekali kita cemarinya dengan sesuatu yang haram, kotor dan makruh kerana ia menjadikan jiwa tidak tenteram, gelisah, diburu ketakutan dan menyalahi titah perintah Allah SWT.
Dalam sebuah hadith Rasulullah SAW ada menceritakan kisah seorang lelaki yang kusut masai berada dalam kesusahan berdoa kepada Allah tetapi Allah tidak memakbulkan doanya. Sabda Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah r.a. katanya:
إِنَّ اللهَ تَعَالَى طَيِّبٌ لاَ يُقْبَلُ إِلاَّ طَيِّباً، ثُمَّ ذَكَرَ الرَّجُلُ يُطِيْلُ السَّفَرَ، أَشْعَثَ أَغْبَرَ يَمُدَّ يَدَيْهِ إِلَى السَّمَاءِ: يَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِّ، وَمَطْعَمُهُ حَرَامٌ، وَمَشْرَبُهُ حَرَامٌ، وَمَلْبَسُهُ حَرَامٌ، وَغَذِيَ بِالحَرَامِ، فَأَنَّى يُسْتَجَابَ لَهُ
Mafhumnya: “Sesungguhnya Allah itu baik dan tidak menerima kecuali yang baik. Baginda kemudian menceritakan kisah seorang lelaki yang bermusafir, berambut kusut masai, berdebu, berdoa tidak henti-henti kepada Allah: Wahai tuhan! Wahai tuhan! Wahai tuhan! Sedangkan makanannya haram, minumannya juga haram, pakaian yang membaluti badannya juga haram serta perutnya di kenyangkan dengan sumber yang haram, maka bagaimana doanya boleh diterima”. (Riwayat Imam Muslim)

Berdasarkan hadith ini, jelas pengaruh pemakanan dan sumber pendapatan yang haram merosakkan kesempurnaan ibadah. Oleh itu, setiap muslim wajib membersihkan hartanya dari sebarang dosa agar doa dan ibadah diterima Allah.

Sidang Jumaat Yang Dirahmati Allah,
Alangkah ruginya kita disebabkan perbuatan rasuah, ibadah menjadi sia-sia. Bahkan lebih malang lagi, menjauhkan kita daripada mendapat rahmat Allah SWT. Mimbar bimbang, jika kita tidak segera membanteras penyakit rasuah akan menyebabkan kita terdedah dengan pelbagai malapetaka dan bencana dalam kehidupan, akibat kemurkaan Allah. Renungilah firman Allah SWT dalam surah Ali Imran, ayat 112:

Maksudnya: “Mereka ditimpa kehinaan di mana sahaja mereka berada, kecuali dengan adanya sebab dari Allah dan adanya sebab dari manusia. Dan mereka kembali mendapat kemurkaan dari Allah, dan mereka ditimpa kemiskinan. Yang demikian itu, disebabkan mereka ingkar akan ayat-ayat Allah, dan mereka membunuh Nabi-nabi dengan tiada alasan yang benar. Semuanya itu disebabkan mereka derhaka dan melampaui batas.”


Sidang Jumaat Yang Dirahmati Allah,
Berdasarkan petunjuk al-Qur’an dan as-Sunnah yang menjadi pegangan asasi kita, maka mimbar ingin mengingatkan bahawa pengamal rasuah, penyalahguna kuasa, pengkhianat amanah dan mereka yang bersyubahat dengan amalan rasuah adalah pengkhianat kepada agama, rakyat dan satu Malaysia. Kita perlu ingat dan insaf, kadar celik huruf dan celik akal di kalangan rakyat negara ini semakin tinggi dan dapat membuat penilaian, pengukuran dengan waras tentang isu-isu rasuah di negara ini. Oleh itu, marilah kita bersama-sama mencermini diri dan berusaha untuk memerangi jenayah rasuah, mengheret ikan jerung dan bilis dalam negara kita demi melahirkan urus tadbir yang baik dalam perkhidmatan kerajaan mahu pun swasta. Ini selaras dengan tuntutan syarak dan hasrat kerajaan hak rakyat didahulukan dan prestasi menghapus rasuah di utamakan.
Mengakhiri khutbah pada hari ini, maka mimbar sekali lagi mengingatkan bahawa mereka yang menolak amalan rasuah adalah manusia hebat dan cemerlang kerana:
Pertama : Menjamin kesinambungan nasab atau keturunannya kekal dalam keadaan insan yang beriman dan berintegriti;
Kedua : Meningkatkan martabat dan integriti organisasi serta warga pengurusan;
Ketiga : Meningkatkan keyakinan masyarakat terhadap pemimpin yang berani memerangi rasuah; dan
Keempat : Membuktikan bahawa amalan ibadah-ibadah khusus seperti sembahyang, puasa, berzakat dan haji yang diamalkan telah berjaya mencegah dirinya terlibat dengan najis rasuah.
Oleh itu, marilah sama-sama kita meningkatkan integriti dan menunaikan amanah dengan penuh tanggungjawab menghapuskan rasuah. Semoga dengan itu, iman kita terus bertambah dan dapat memakmurkan bumi Allah dengan benih-benih kebaikan, serta menjadi golongan yang menyeru kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran seperti firman Allah dalam surah Ali Imran:

Maksudnya : “Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru kepada kebajikan, dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah. Dan mereka yang demikian ialah orang yang berjaya.” (Surah Ali Imran: 104).

Marilah berzikir utk ketenangan JIWA


Oleh Prof Madya Dr Abdul Rashid Ahmad

MENGINGATI Allah atau zikrullah adalah amalan yang paling mulia melalui pergerakan lidah, kesedaran akal budi dan keinsafan hati dan jiwa.
Dengan mengingati Allah manusia akan berasa ketenangan jiwa kerana dia menyedari bahawa berada di samping Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Penyayang kepada hamba-Nya.
Apabila dia kembali kepada-Nya, maka sebenarnya dia kembali berpaut kepada asas yang kukuh. Manusia kadang-kadang gelisah menghadapi masa depan belum pasti keadaannya atau kadang-kadang berasa lemah berhadapan dengan pelbagai cabaran dan halangan yang mendepaninya.
Dalam hal ini, sekiranya orang yang beriman kepada Allah, mereka akan ingat bahawa sesungguhnya Allah Maha Berkuasa di atas segala sesuatu, Allah Maha Melihat segala-galanya, Allah mampu mengatasi semua hal di dunia ini.
Dengan demikian akan tenanglah jiwanya. Firman Allah bermaksud: “Iaitu orang yang beriman dan tenteram hati mereka dengan zikrullah. Ketahuilah! dengan zikrullah itu, tenang tenteramlah hati manusia.” (Surah al-Ra’d, ayat 28)
Perasaan tenang itu wujud kerana jiwanya berhubungan langsung dengan Allah dan rasa selamat di bawah jagaan-Nya. Ketenangan hati orang yang beriman hasil daripada zikrullah itu adalah hakikat dalaman yang hanya boleh dirasakan oleh orang yang hatinya diliputi oleh kemanisan iman. Ia tidak boleh diungkapkan melalui kata-kata kepada orang yang tidak menghayatinya. Bahkan, ia sesuatu yang meresap ke dalam hati sehingga ia berasa tenang dan sejahtera dengannya.
Akhirnya ia merasai bahawa dia tidak keseorangan tanpa teman rapat di dunia ini. Pada hal apa yang ada di sekelilingnya adalah kawannya kerana semua ciptaan Allah dan di bawah jagaan-Nya belaka. Tidak ada orang yang paling menderita di dunia ini daripada mereka yang hilang ketenangan berdampingan dengan Allah.
Orang yang mengingati Allah di dunia ini memperolehi ketenangan jiwa, sementara di akhirat pula mendapat keampunan dan ganjaran yang besar. Firman Allah bermaksud: “… dan orang lelaki serta orang perempuan yang banyak menyebut nama Allah, Allah telah menyediakan bagi mereka semuanya keampunan dan pahala yang besar.” (Surah al-Ahzab, ayat 35)
Rasulullah SAW adalah pimpinan dan model bagi orang yang berzikir. Baginda menyebut nama Allah pada setiap saat – ketika makan dan selesai daripadanya. Ketika minum atau sehabisnya. Ketika memakai pakaian dan menanggalnya, ketika masuk rumah dan keluar daripadanya, ketika hendak tidur atau bangun daripadanya.
Demikian juga ketika keluar untuk musafir atau baliknya, ketika menunggang kenderaan atau ketika memasuki sesebuah kampung. Begitulah ketika menziarahi kubur, ketika kemarau dan solat minta hujan, ketika angin bertiup kencang, ketika hujan lebat atau banjir.
Ringkasnya tidak berlaku sebarang keadaan atau kejadian melainkan hatinya sentiasa ingatkan Allah dan sekaligus lidahnya akan menyebut nama Allah dalam erti kata zikir kepada-Nya.
Dengan mengingati Allah akan tersedar hati orang yang beriman terutama ketika syaitan menjerumuskannya kepada dosa sehingga melakukannya, dia tidak biarkan dalam keadaan demikian.
Dia akan mengingati bahawa dia ada Tuhan yang sedia memberi keampunan dan menerima taubat, sebagaimana firman-Nya bermaksud: “Dan juga orang yang apabila melakukan perbuatan keji, atau menganiayai diri sendiri, mereka ingat kepada Allah lalu memohon ampun akan dosa mereka dan tiada yang mengampunkan dosa melainkan Allah, dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji mereka itu, sedangkan mereka mengetahui.” (Surah Ali Imran, ayat 135].
Ingatkan Allah akan datang kepada seseorang ketika masa lapangnya. Alangkah banyaknya masa lapang yang kita gunakan untuk berseorang diri apa lagi pada waktu akhir malam yang sunyi sepi.
Apabila kita ingatkan Allah, mengambil pengajaran dan iktibar daripada apa yang terjadi di sekeliling akan menjadi lembut hati dan dengan tidak disedari mengalir air mata membasahi pipi, semoga Allah mengampunkan segala dosa kesalahannya. Ia kerana termasuk dalam golongan orang yang bakal mendapat bayangan teduh Allah pada hari kiamat nanti seperti disebut dalam hadis:”… seorang yang mengingati Allah ketika sunyi lalu mengalir air matanya ….”
Dalam hadis, ada dinyatakan bahawa Rasulullah bersabda sebaik tiba Ramadan yang bermaksud: “Empat jenis zikir yang tidak patut ditinggalkan oleh setiap Muslim sepanjang Ramadan. Pertama, mengucapkan istighfar (memohon ampun); kedua, memperbanyakkan ucapan syahadah; ketiga, berdoa meminta syurga dan keempat, memohon keredaan Allah.” (Hadis riwayat Al-Baihaqi).

Maen DOTA


kali ni ak ingin berkongsi ngan anda andi(anda=laki, andi=pompuan)sume pls game kesukaan ku... haih... cmne nk start yek hihihi... kelu plak...

game ni adalah satu2 nye game online yg ak leh maen hihii... xtau nape bile maen game laen mcm CS,Redalert etc.... ak jd penin cm nk pitam... xkire la just tgk je.. penin jgk..so nk wat cmne(bkn nk boikot game laen) mmg xle maen..

game je la yg leh memenuhi mase lapang ku dr dulu... mule diperkenalkan oleh sepupuku... ak jd minat maen... start maen dr f5 ntah la xpenah borin pon..

nk dijadikan cite..
ak maen la kt umah sewa... mule2 maen sorg jek.. membe2 umah ak dok kutuk...

ayat membe umah " eh ko ni xde game laen ke nk maen... balik2 maen game.. game ni maen balik2( eh ap ak tulis nih)..."
haaa bgtu la cacian dan makian yg kuterima setiap hari...( sj wat lebey2 hihihi maaf ye kwn2)
mule2 ak berdakwah(eh bley gne ke istilah nih) kt sorg membe ak... kire cm ajo la... tup2 minat maen... alik2 satu umah maen.. lol dulu ak maen ko kutuk ak... ceit!!!
da nk kate cmne ag kan....yg xle blah YDP ak pon terjerumus sme ahahahaha adoiyai...

kami satu umah mmg maen game tu ble abis klas ahahaaha... maen rmi2 lak tu... bile hero kne bunuh sume nyumpah ahahaha... nasib ler korg yg bru blajo tu(bunuh3!!!! hahahahah gelak jahat) sape suh kutuk ak dlu ahaha

tp maen game ni mmg giler.. jd cm ketagih lak ehehe... bhye tau... sib baik umah ak de tenet lau tak tiap2 ari ak g cc..mmg xptt
pengajaranye: maen la dota hihihi pd sape2 yg xmaen ag rugi OOooOo...

Gian nk maen Ping Pong



Sukan ni menjd kegemaran diriku sejak form 1 lg hihihi.... Diperkenalkan oleh sorg member.. pd mase tu mmg kosong la psl ping pong nih ahahaha

ingt lg mase 2.... maen ping pong pki slipar jepun haahaha( xpernah dibuat org) tp minatnyer psl maen je la... zaman 2 mmg zaman ak giler mean pingpong... maen smpi lwt mlm.... da la maen kt dewan xpki bju lak 2@ separuh bogel ahahaa mmg giler tol mase tuh...mcm2 la kenangan mse dulu2.....

masuk form 4 leh la wakil skolah g maen utk daerah Klang hihihi... mase 2 nk kate pandai 2 tak la( tp mmg terer pon klu x xkn leh wakil skolah aahah) boley la... mase ni da de bat sndri ahaha... my 1st bat ad lg ak simpan skrg... maen pki slipar da xpandg da skrg ni ahahaha..

masuk matrik pon dpt wakil kolej mara kulim g KAKUM... tp kalah ahahaha( maknenye xhebat lg la 2) 2 la kerek sgt....ahahahaa..

2 zaman mude mudi la... leni ak xla segile dlu... tp da lame xmaen... skil pon da berkarat bat pon da berhabuk.... cite2 nk g masum tp lom tercapai sbb kekangan mase...(masum!!!! tunggu ak tau depan.. arap2 bleh ahahha)

Peritnye mencari sesuap nasi




Kisah ini tidak ad kene mengena dengan org laen ek... berkenaan ngan ak je ahahha
smalam hari yg agak TUT..... ( sori kene sensor kang akak dewi n tuan puteri marah) bg ak.... kisah nye bermula bila ak nk kuar lunch... da la kuar lunch sorg2 huhuhu...
(naluri hatiku: klu g mkn kt menara Tm ni mesti penuh, xnk le) Mula2 nk g mkn kat menara annex kt Kl... da la penat berjalan huhuh panas lak tu( well xbese r panas2 nih dok opis lam econ jekan ahahha) kne naik bukit ag... adoi advanture btol la... smpi2 jek..... kdi ttp!!!! lol... da la lapor nih..

pas2 mula la advanture baru nk g mkn kt kdi nasi ayam sebelah BHP petrol... jauhnye xyah nk cite ler... panas nye laponye... berpeluh2 peluh gak la.. dr jauh tgk cm bkk smpai2 jek diorg ckp ttp... lol...mmg btol la rini..

dengan langkah yg lemah gemalainye.. ak menuju ke menara TM yg ak xske p mkn da xde pilihan nnk wat cmnekan heheeh... kat c2 mmg le penuh.. smpi da xle nk ddk...ap ag ak bungkus nasi ayam mntk nasi tambah balik mkn kt opis.. huuhhu sedeynye...

smpi je opis ak xhirau org laen ak lantak le nasi tu sorg2... fuh kenyang... lege rase.. alhamdulillah.. baru ku rase nikmat makan yg sebenar...

pengajrannya disini....ingat lah pengobanan mak n ayah kite berssh pyh mencari sesuap nasi(eh de kene mengene ke?)...ssh oooo... jgn le ske membazir....

Padang Jarak Padang Terkukur



Begini lah suasana office tempat ak praktikal ahahahaa..... Bile sume org pegi ke site, ak ditinggalkan sendiri huhu sedey ahaha... maka terjadilah suasana pdg jarak pdg terkukur.. ehheeh

tp sebenarnye ak baiknye eheh... ak lah raje disini ahhahah... bole buat sesuka hati.. maen fb, kuar minum ikut ske ehehe n mcm lg la

tp..... yg xbestnye... xde kwn... alamak sedey la plak eheheh.. pape pon jgn sedey wahai irwan byk yg telah ko pelajari mase LI disini.. yeah!!! chaiyokk!!!
akan digunakan di mase hadapan... Dengan adnye Pn Nora and En Zairi yg setia menemani ku di opis ini... eheheh ak tidak la sunyi sgt... bile dgr diorg membebel eheh buat hatiku senang...
smpi disini sj.... adiossss

belajar memandu kereta



al kisah bermulanya.....
kul 10 pagi detik bermulanya sejarah hitam ku hahaha( sj wat m seram ckit)

" akak sy nk blajo memandu da tempah da ri2..."

" okey... adik pegi kat pondok jpj ye kt luar sne"

sampai2 je sorg apek jd cikgu ak... ceit... ni wt ak ske nih... haih..
msk je kete die suh maen pusingn u kat kon...

mcm2 la die dok maki ak.. lembab la, tangn keras la..bla2.... tp untuk sekeping lesen kete ak sggup bersabar ehehe... impian ku sejak dlu...

pas2 tibe time tuk jln lak....
ni lg parah... da la cg yg iring ak tu cm siot je...
da msk2 je membebel 2 la ni la.... adoiyai...
pastu suh ak berenti kedai bli rokok plak... haih... nk je ak hempok ats kpale die...
tak lme pas2 die suh berenti kat shell suh blaje die air... die ckp penat bercakap... sape suh die brcakap lol...

mcm2 pegalaman bile blajo memandu nih.... siap ad cg kt c2 tido ag bile ak bwk kete.... xbley belah... nk balik kt academy ak plak yg kne kejutkan die huhuhu

at last ak berjaya abiskan ltihan 8 jam tu ehehe... nk kate master tu x la.. tp bole le bwk ehehe.. bergerak ler keter tu
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...